www.luisterpuntbibliotheek.be wint de publieksprijs van de eerste Vlaamse Bib Web Awards

www.luisterpuntbibliotheek.be won op 13 december de publieksprijs van de eerste Vlaamse Bib Web Awards. Deze Awards werden toegekend aan verdienstelijke bibliotheekwebsites en -webtoepassingen.

Uit het verslag van Katrien Bonte, verslaggever ter plaatse:
Minister Schauvliege riep de afgevaardigde van Luisterpuntbibliotheek op het podium om hen de publieksprijs te overhandigen. Luisterpunt kreeg de meeste stemmen achter zijn naam op de publieke stemsite. Van de 5221 stemmers gaven er 664 een stem aan deze winnaar. De website van Luisterpunt werd genomineerd in de categorie 'doelgroepen' en staat voor een mooi verzorgde website met luisterfragmenten voor personen met een leesbeperking. De mensen van Luisterpunt kregen naast hun oorkonde een bon voor een teambuildingactiviteit naar keuze voor € 250. Saskia Boets van Luisterpunt riep alle aanwezigen op om hun website toegankelijk en drempelvrij te maken, ook voor mensen met een beperking.
Het hele verslag leest u op de blog van de Bib Web Awards.

De Luisterpunt-website deed het ook goed in de categorie 'Voor doelgroepen'. Na de nominatie en na de uitreiking van de publieksprijs, ontving de website ook een zilveren Bib Web Award binnen deze categorie.

Natuurlijk zijn we blij en trots! We bedanken iedereen van harte, voor de stemmen, voor het supporteren, voor de steun! GROTE dank!
Grote dank ook aan Megaluna, onze websitebouwer, steeds bereid om mee na te denken over verbeteringen, en mee te werken aan een drempelvrije website!