Ons kookboek

Ons kookboek, de moeder van alle kookboeken, bestaat nu ook in Daisy-luistervorm.

'Ons kookboek' van de KVLV (vroeger Boerinnenbond) is het bekendste kookboek in onze contreien - 83 jaar oud, al 9 keer herwerkt en aangevuld, goed voor bijna 3 miljoen verkochte exemplaren en nog steeds het cadeau bij uitstek wanneer kindlief het ouderlijk nest verlaat. Deze klassieker bestaat nu ook in luistervorm. 'Ons kookboek' voor blinden, slechtzienden, en voor alle personen met een leesbeperking.
Op vraag van de Luisterpuntbibliotheek heeft Progebraille-Helen Keller (PHK) het lijvige 'Ons kookboek' omgezet in klank. Vier vrijwillige voorlezers spraken de 6.000 recepten in, voor de alfabetische index werd een elektronische stem ingeschakeld.

'Ons kookboek' bestaat uit 6 cd's, waarvan een cd met het alfabetisch register. De uitgave werd zodanig aangepast dat u niet telkens alle cd's moet invoeren om een recept te zoeken dat bijvoorbeeld op de vijfde cd staat. Alle cd's zijn dus perfect apart te beluisteren. Elke cd heeft ook zijn eigen specificiteit. Bijvoorbeeld: voorgerechten, soepen, vis- en schaaldieren, zoete desserten, enzovoort... Het aantal recepten leek eindeloos. Met engelengeduld en volledige steminzet werd elk recept zorgvuldig ingesproken, voorafgegaan door een opsomming van de ingrediënten. 1007 bladzijden met meer dan 6000 recepten, goed voor 86 uur culinair leesplezier.

Het boeknummer van 'Ons kookboek' is 16955.
Door de lange luistertijd zal u dit boek vermoedelijk niet binnen de normale uitleentermijn kunnen terugsturen. Maar niet getreurd, u kunt de uitleentermijn verlengen: een seintje aan onze uitleendienst, 070 246 070 (druk 1 voor Daisy) of uitleen@luisterpuntbibliotheek.be volstaat.

Smakelijk!