We wensen je fijne feestdagen, en een gelukkig en gezond 2022!

logo Luisterpunt met kerstmuts en sneeuw

In deze onzekere tijden hebben we nog extra nood aan afleiding, inspiratie, ontspanning en ontsnapping. En waar vinden we dit alles meer dan in goede boeken, als bakens van rust in een zee van emotie. Ook in 2021 deden we ons uiterste best om, in tijden van thuiswerk en minder medewerkers op de werkvloer, onze lezers zo goed mogelijk van dienst te blijven én nieuwe lezers te bereiken. En dat is gelukt, zo merken we aan de uitleencijfers en de nieuwe inschrijvingen.

We organiseerden ook heel wat online infosessies, onder andere voor bibliotheekmedewerkers zodat je ook in je lokale bibliotheek terechtkan voor Daisy-luisterboeken en ondersteuning bij het luisterlezen. 2022 belooft een bijzonder jaar te worden. Onze campagne 'Ik haat lezen', die we samen voeren met Eureka ADIBib voor kinderen met leesmoeilijkheden, bestaat tien jaar. Dat vieren we met een leuke escape room over dyslexie. Ook lanceren we samen met Transkript en Kamelego een nieuwe campagne voor ouderen, onder de slogan: 'Gaat lezen moeilijk? Geef je oren de kost!' Mooie vooruitzichten dus!

De medewerkers en de directie van Luisterpuntbibliotheek wensen je bijzonder gezellige feestdagen, omringd door wie je dierbaar is, en een gezond en sprankelend – maar tegelijk ook ‘normaal’ – 2022! En natuurlijk veel goede boeken, daarvoor kan je zoals altijd op ons rekenen.